Categorii produse

L-V: 9:00-18:00 / S: 9:00-14:00   comenzi@anvelopa.ro   0738.004.088
  Blog Promoții Oferte Speciale

Ghidul complet al martorilor de bord - part 2

Articole și informații utile

Ghidul complet al martorilor de bord - part 2

Scenariu clasic, te plimbi cu masina liniștit si deodată ți se umple bordul de luminițe mai ceva ca un pom de crăciun, ce faci? Suni un prienten , te îndrepți cat mai repede spre cel mai apropiat service, iți continui drumul fără a băga in seamă acea lumină enervantă sau cauti pe Google ce reprezintă martorul respectiv.

Poate că raspunsul corect se afla printre cele de mai sus, poate ca toate sunt corecte in funcție de situația in care te afli si totuși, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iți dai seama daca mai poti merge cu masina sau nu și poti face asta verificand culoare martorului.

Culoarea martorului te poate ajuta să iți dai seama dacă mașina poate ajunge la destinație sau dacă continuarea drumului presupune un pericol pentru tine, pasagerii și mașină.

Martorii de culoare verde sau albastră au rol de informare, apariția lor pe bord nu indică nici o problemă.

Martorii de culoare galbenă sau portocalie indică o defecțiune care trebuie investigată, unele defecțiuni pot disparea de la sine sau necesita o reparatie minoră și o vizită la service.

Martorii de culoare roșie indică o problemă care necesită atenție imediat, altfel riscați să stricați mașina.

Mai jos gasiți o listă a martorilor de bord și explicații detaliate pentru o parte din aceștia.

1. Lumini de ceată față aprinse

2. Probleme la servodirecție

Daca ți s-a aprins acest martor este destul de probabil ca sistemul servo de pe mașina ta sa nu mai funcționeze corespunzator. De multe ori, poți reseta martorul printr-o simplă repornire a motorului. Dacă nu merge, verifică nivelul uleiului și completează dacă este necesar. În caz că problema nu se remediază, trebuie să mergi la service.

3. Luimini de ceață spate aprinse

4. Nivelul lichidului de parbriz este scăzut

Nivelul lichidului de parbriz este scăzut și este necesar să iei masuri cât mai repede. Oprește mașina și completează. Alege lichidul in funcție de anotimp.

5. Placute de frână uzate

Martor care îți indică faptul că plăcuțele de frână sunt uzate și trebuie înlocuite. Se poate aprinde și dacă senzorul nu este conectat cum trebuie sau dacă plăcuțele nu sunt de calitate.

6. Pilot automat activat

Se aprinde în momentul în care ai activat funcțiunea de menținere automată a vitezei. Practic, mașina va rula la viteza setata de tine fără ca tu sa mai apesi pedala de acceleratie. Dacă viteza de rulare este mai mică decat cea memorată de sistem, atunci calculatorul va accelera pentru a menține viteza dorită. Dacă apeși frâna sau ambreiajul, funcția se decuplează.

7. Direcția semnalizării

8. Probleme la senzorul de lumină

9. Modul de iarnă

10. Indicator pentru informațiile computerului de bord

11. Bujii/Avertizare preâncalzire diesel

Spre deosebire de autovehiculele pe benzină, vehiculele Diesel nu au nevoie de o scânteie pentru a face amestecul de aer / combustibil să explodeze și să funcționeze întregul motor. În schimb, ele utilizează compresia și temperatura pentru a induce combustia în amestec. Părțile numite "bujii" sunt folosite pentru a aprinde căldura, iar simbolul de mai sus indică faptul că ceva nu este în regulă cu prizele sau cu sistemele și computerele care le controlează. Este posibil să nu observați ceva greșit la început, dar problemele pot provoca arderea timpurie și / sau târzie (cunoscută sub numele de "bătaie"), ceea ce va face ca sunetul motorului să fie puțin mai dur și să nu funcționeze atât de ușor sau eficient cum ar trebui.

12. Avertizare de temperaturi scăzute

13. Probleme la sistemul de pornire al maținii

Acest martor iți indică faptul ca imobilizatorul electronic sau o anumită componentă a sistemului de pornire nu funcționează corespunzator. S-ar putea ca de vină sa fie cheia, moment in care fie apelezi la rezervă, fie iți faci o altă cheie. 14. Cheia nu se afla în mașină

15. Bateria cheii este slabă

16. Avertizare cu privire la distanța fața de un alt vehicul

17. Apasați pedala de ambreiaj

18. Apasați pedala de frână

19. Volan blocat

20. Faza lungă pornită

21. Presiune scazută în pneuri

Sistemele de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) reprezintă o pictogramă tot mai frecventă pe bord; într-adevăr, în ultimii ani, este obligatoriu ca producătorii de automobile să echipeze autoturismele din fabrică cu acest sistem. În esență, TPMS monitorizează în mod constant cantitatea de aer din anvelope. Dacă detectează o scurgere de aer, va oferi un avertisment. Acest lucru este important, deoarece presiunea scăzută a pneurilor poate afecta negativ frânarea și comportamentul în viraje. O scădere bruscă a presiunii poate provoca o explozie periculoasă la viteză mare. Dacă sistemul TPMS vă avertizează asupra presiunii scăzute, va trebui să verificați și să umflați anvelopa. În cazul în care anvelopa este desumflată, va trebui să schimbați roata.

22. Lumini de intalnire sau poziții aprinse

23. Bec ars Indică un bec ars.

Verifică farurile, stopurile, semnalizările, etc ți apoi ia masurile necesare pentru a remedia problema. Altfel, riști să fi oprit de poliție și desigur, iți riști propria siguranță.

24. Avertizare cu privire la luminile de frână

25. Avertizare filtru de particule

Filtrul de particule este prezent pe majoritatea mașinilor diesel mai noi. In eventualitatea în care acesta se defectează, mașina va lăsa în mers un nor de fum. Atenție, motorul poate fi și el afectat. Verifică cât mai repede această problemă. Altfel, înlocuirea unui filtru te poate costa destul de mult.

26. Probleme la sistemul de tractare

27. Probleme la suspensia pneumatică

28. Avertizare privind părăsirea benzii de mers

Se aprinde în momentul în care sistemul de avertizare a parasirii benzii de circulație este activat, dar marcajele de pe carosabil nu pot fi detectate.

29. Probleme la catalizator

30. Centura de siguranță nu este cuplată

În zilele noastre, majoritatea autovehiculelor noi vin cu un sistem care să vă anunțe dacă vreunul dintre pasagerii dumneavoastră nu și-a fixat centurile de siguranță. De obicei, va exista o pictogramă care să vă anunțe. Autovehiculele folosesc senzori de presiune în scaune și senzori în centurile de siguranță . Aceste avertismente pot fi însoțite și de o avertizare acustică.

31. Frâna de parcare este cuplată

Nestingerea ledului roşu înseamnă că frâna de mână a rămas trasă. Dacă se circulă cu acest indicator aprins maşina va se va deplasa cu greutate, acest lucru ducând la încălzirea sistemului de frânare.

32. Probleme la baterie sau alternator

Această lumină de avertizare poate indica o serie de lucruri, toate legate de bateria mașinii și de sistemul de încărcare a acesteia. Aceasta este o problemă specială pe timp de noapte, deoarece o baterie defectă poate duce la defectarea farurilor, dar fără baterie sau sistem de încărcare care furnizează electricitate, servo-direcția, servo-frâna sau motorul însuși nu mai funcționează. Cauza luminii de avertizare poate fi la fel de simplă ca și o baterie defectă, ce va trebui înlocuită. Dar se poate datora și unei probleme cu cablajul mașinii sau, mai grav, o defecțiune cu alternatorul sau cureaua acestuia. Cele mai multe garaje vă pot verifica bateria și sistemul de încărcare, pentru a identifica ce se întâmplă.

33. Sistem de asistență la parcare pornit

34. Anunță că este necesar să efectuați o vizită la service

35. Faruri adaptive

36. Controlul inclinării farurilor

37. Avertizare privind eleronul

38. Avertizare cu privire la plafonul decapotabil

39. Probleme la airbag-uri

Arată fie că airbag-ul este oprit, fie că nu functionează. (la masinile din grupul VAG: Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, acest martor are culoare galbena). Dacă sistemul de airbag-uri nu funcționează corespunzator există riscul ca în caz de accident, airbag-urile să nu se deschidă. De asemenea, se poate întampla și ca acestea să se deschidă accidental, fără ca mașina să fie implicată într-un accident. 40. Frâna de mână cuplată Acest martor se va aprinde dacă există o problemă la sistemul de frânare. Poate semnala o defectiune la pedala de frână, un nivel scăzut al uleiului sau maneta de frână de mână trasă.

41. Apă ăn filtrul de combustibil

42. Airbag dezactivat

43. Problemă mecanică

44. Indicator fază scurtă

45. Filtrul de aer necesită inlocuirea

46. Mod Eco activat

47. Sistem de asistență la coborârea pantelor

48. Probleme la temperatura motorului

Aceasta se explică de la sine. Dacă observați lumina în orice moment după pornire, atunci motorul are o temperatură prea înaltă sau nu există suficient lichid de răcire (numit și antigel) în sistem. Acest lucru se poate datora unei serii de probleme: radiatorul mașinii ar putea fi înfundat sau spart - probabil că veți vedea lichidul de răcire picurând, dacă este cazul. De asemenea, poate apărea din cauza unei pompe de apă defectă. Mai gravă este o garnitură ce nu mai etanșeizează corect, care poate semnala o defecțiune motor catastrofală, dacă nu opriți imediat motorul. În orice caz, dacă observați acest indicator, opriți imediat mașina, deoarece funcționarea la temperaturi prea înalte poate duce la defectarea totală a motorului. Dacă autovehiculul dvs. se supraîncălzește în mod constant, trebuie să mergeți cu mașina la un garaj.

49. Avertizare privind ABS-ul

Dacă ți se aprinde acest martor, trebuie să mergi neapărat la service. O defecțiune la sistemul ABS nu înseamnă ca nu mai ai frâne, ci doar că la frânări bruște poți pierde mai ușor controlul mașinii, neavând acest sistem ajutător. Cel mai probabil defecțiunea este una electronică ce ține de senzorii sistemului și va fi reparată la service.

50. Avertizare filtru de carburant

51. Portieră deschisa

Ca în cazul centurii de siguranță, aceste pictograme nu înseamnă, de obicei, că există o problemă cu autoturismul (cu excepția cazului în care senzorul care transmite semnalul este el însuși defect). În schimb, vă arată că una dintre uși deschisa.

52. Capotă deschisă

53. Nivel scăzut al combustibilului din rezervor

Acest simbol este auto-explicativ, dar vom trece oricum prin el. Aceasta este o lumină de avertizare ce se aprinde atunci când cantitatea de combustibil din rezervor a scăzut sub nivelul minim. Când se întâmpla, veți mai putea conduce circa 100 de kilometri, în funcție și de marca și modelul autoturismului dumneavoastră și este proiectat să vă avertizeze suficient de devreme, pentru a putea găsi o stație de carburant. Pana de benzină nu va provoca daune mecanice, dar oprirea pe autostradă, din cauza lipsei de carburant, se pedepsește cu amendă. Dacă rămâneți fără motorină, de multe ori, la motoarele Diesel, este necesar să aerisiți conductele de combustibil și injectoarele, înainte ca motorul să pornească. Asta înseamnă că va fi puțin mai complicat să reporniți, decât o completare dintr-o canistră. Dacă sesizați o creștere a consumului de carburant, ar putea însemna că aveți o scurgere de combustibil (verificați sub autovehicul, în special pe drumul de acces sau locul de parcare) sau computerul de bord (ECU) al motorului ar putea să aibă o problemă și să utilizeze mai mult combustibil decât are nevoie. Un service auto va putea face o verificare.

54. Probleme la cutia de viteze automată

55. Limitator de viteză activat

56. Probleme la amortizoare

57. Presiune scazută a uleiului

Cu excepția lămpii de avertizare a frânelor, aceasta este una dintre cele mai importante lămpi de avertizare. Presiunea uleiului este generată de pompa de ulei, care este responsabilă de menținerea circulației uleiului în motor și de cantitatea de ulei din motor. O scurgere, o pompă defectă sau prea puțin (sau chiar prea mult) ulei poate provoca daune motorului care rulează la mii de kilometri pe lună. Deci, nu ignora aprinderea acestui simbol. Opriți imediat motorul și consultați manualul. Este posibil să trebuiască să completați uleiul pentru a stinge lumina, dar dacă rămâne aprinsă, ar putea fi o problemă mult mai serioasă care necesită deplasarea la un service, pentru a investiga.

58. Degivrare parbriz

59. Portbagaj deschis

60. Atenționare controlul tracțiunii

Veți vedea cel mai frecvent lumina de avertizare pentru controlul tracțiunii mașinii atunci când roțile patinează, de obicei în condiții ploaie sau zăpadă. Oferă o indicație vizuală că sunteți aproape de limita aderenței și ar trebui să apară doar intermitent, în timpul mersului. Dacă apare pe bord în mod constant, înseamnă de obicei că există o defecțiune și ar trebui eectuată o verificare la service.

61. Senzor de ploaie

Indică faptul că acest senzor nu funcționează corespunzator, iar drept urmare trebuie sa mergi in service cu masina pentru a repara problema.

62. Check Engine - Verificare motor

Dacă acest avertisment se aprinde, este foarte important să verificați mașina, chiar dacă pare să funcționeze normal . Acest lucru se datorează faptului că avertizează cu privire la o potențială problemă cu motorul, pe care veți dori să o evitați cu orice preț. Deși este probabil să fie doar un senzor defect sau o problemă minoră, un diagnostic adecvat este esențial pentru a preveni posibilele pagube.

63. Degivrare lunetă

64. Modul automat pentru ștergatoarele de parbriz activat

 

P.S : aceștia nu sunt toți martorii de bord folosiții de producator

In incheiere vin cu o rugaminte, nu ignorații martorii din bord, o problema care se poate rezolva cu costuri și eforturi minime se poate transforma intr-o problema mult mai costisitoare și care vă pune siguranța în pericol.

Plăți online securizate
Plăți online securizate

Dispunem de o platformă cu un grad ridicat de securitate

Suport clienți dedicat
Suport clienți dedicat

Echipa de suport și consiliere este mereu alături de tine

Livrare rapidă
Livrare rapidă

Comanda ta este prelucrată mereu, în cel mai scurt timp

Garanția calității
Garanția calității

Pentru noi, calitatea anvelopelor, dar și a serviciilor este mereu pe primul loc