Categorii produse

L-V: 9:00-18:00 / S: 9:00-14:00   comenzi@anvelopa.ro   0738.004.088
  Blog Promoții Oferte Speciale

Benzină sau Diesel?

Articole și informații utile

Benzină sau Diesel?

Motoarele Diesel au avut parte de multă presă negativă în ultima perioadă – noi răspundem întrebării: ar trebui să cumpar o masină cu motor Diesel?

În ultimele luni, poluarea locală a aerului cauzată de motoarele Diesel a fost în centrul atenției, ceea ce îi face pe unii să se gândească că zilele motoarelor Diesel sunt numărate. Dar oare chiar sunt? Și ar trebui să mai cumpărăm o mașină cu motor Diesel?

În ciuda faptului că subiectul a fost pe larg dezbătut recent în mass-media, răspunsul nu este clar. Cea mai mare parte a industriei auto este de acord că mașinile electrice reprezintă viitorul pe termen mediu, dar există încă o nevoie pentru motoare Diesel, pe termen scurt. Conform calculelor  Societății Producătorilor și Vânzătorilor de Automobile (SMMT), șoferii de autoturisme Diesel fac o economie medie de 132 £ pe an, comparativ cu cei care folosesc benzină.  Acest lucru este „echivalent cu bugetul de energie electrică trimestrial pentru o gospodărie medie“. Se pare însă, că șoferii mașinilor de familie mari din segmental D, SUV - urilor și limuzinelor se pot aștepta la o economie mult mai mare - SMMT sugerează o medie de £ 300 și £ 400 pe an. Această clasă include mașini , cum ar fi  Volkswagen Passat  si  Opel Insignia , SUV - uri precum  Volkswagen Tiguan  si  Audi Q3 , dar și limuzine cum ar fi  BMW Seria 3  și  Audi A4 . Este, de asemenea, demn de remarcat faptul că cele mai recente motoare Diesel sunt extrem de eficiente, atunci când vine vorba de emisiile de noxe. SMMT spune ca cele mai noi motoare Diesel, care îndeplinesc actualele regulamente de emisii Euro 6, nu sunt principalele vinovate pentru problemele de mediu.          Reprezentanții asociației au declararat: „Ultimele motoare Diesel Euro 6 sunt cu mult mai bune decât motoarele Diesel mai mari. Industria a redus drastic numărul de poluanți, cum ar fi particule de sulf, iar noile motoare Diesel Euro 6 emit emisii mult mai mici de oxizi de azot. Un nou test de emisii va fi în vigoare în septembrie (2018), care va analiza emisiile de poluanți pe șosele pentru prima dată, iar acest lucru va însemna că industria va avea parte de cele mai stringente standarde din lume.“ Puțini producători vorbesc despre moartea motoarelor Diesel, dar recunosc că accelerează dezvoltarea de motoare pe benzină mai eficiente, hibrid, plug-in/hibrid si toate modelele electrice.Cu toate acestea, încrederea consumatorilor în motorină este la un nivel scăzut datorită discuțiilor în jurul emisiilor de noxe și existenței  unor scheme de stimulare a pieței de tip “Rabla”. Cele mai recente cifre sugerează trecerea de la motorina, dar este greu de știut dacă acest lucru este o tendință pe termen lung.

Deci, care este viitorul pentru autoturismele Diesel, ar trebui să mai iau în considerare cumpărarea astăzi?

Pe acest subiect, suntem foarte clar: nu există nicio abordare clară al acestui subiect. Dacă locuiți într-un oraș mare, există o mare probabilitate să plătiți o taxa suplimentară pentru conducerea unei mașini Diesel. În acest caz, benzina, hibride sau electrice ar putea fi cea mai buna alegere. În cazul în care parcurgeți mulți kilometri pe an, Diesel-ul are încă locul său, datorită oportunităților unei economii semnificative la consumul de carburant. Datorită emisiilor de dioxid de carbon scăzute (CO2), motoarele Diesel încă joacă un rol important în industria auto la nivel mondial, așa că nu trebuie să ne așteptăm ca ele să dispară din showroom-uri peste noapte.

Deci, ar trebui să iau în considerare Diesel-ul pentru următoarea mașină? Vă ajuntăm să vă edificați

Motoarele Diesel, NO și CO2

Unul dintre motivele popularității continue a motoarelor Diesel este faptul că acestea emit ,de obicei, mai puțin dioxid de carbon (CO2) decât un motor pe benzină de putere echivalentă. În 2009, legislația a fost adoptată în Europa, care a forțat producătorii de automobile să reducă cifrele medii de CO2 și  a dus la creșterea vânzărilor de motoare diesel mai mici, cu emisii reduse de CO2, ce a contribuit la realizarea țintei de CO2, fără a împiedica vânzările de mașini mai puternice pe benzină, cu emisii mai mari. Politica guvernului britanic a încurajat, de asemenea, vânzarea de autoturisme cu motoare diesel mici. Până la 1 aprilie 2017, taxa anuală de circulație a fost evaluată în funcție de emisia de CO2, mașinile care emit sub 120g / km  beneficiind de costuri reduse sau circulând chiar pe gratis. Acest sistem nu mai este în vigoare: fiecare mașină înregistrată după acea dată platește o taxă de drum de cel puțin 140 £, cu excepția mașinilor cu emisii zero, cum ar fi modele cu celule de combustibil, electrice sau cu hidrogen. Cu toate acestea, există încă o taxă inițială de înregistrare pe baza emisiilor de CO2, care variază de la 10 £ pentru autovehicule care emit mai puțin de 50 g / km, cum ar fi hibridele, la £ 2000 pentru autovehiculele care emit peste 255g / km, ceea ce reprezintă mai multe mașini sport și mașini de lux. Cu accentul fatiș pe emisiile de CO2, alte gaze poluante par să fi fost trecute cu vederea - și numai relativ recent, interesul mass-media a crescut față de recunoașterea publică a pericolelor de oxidul de azot (NO), care este produs în cantități mai mari de către motoarele pe benzină, față de motoarele Diesel. NO devine dăunător atunci când reacționează în aer pentru a crea dioxid de azot (NO2), care a fost legat de probleme respiratorii la oameni, precum smog si ploi acide. Într-o încercare de reducere a emisiilor de NO, mulți producători de automobile au montate sisteme de AdBlue pentru autovehicule Diesel, folosind un lichid pe bază de uree pentru a transforma NO în azot inofensiv și apă. Particule sunt un alt produs periculos de emis de motoarele Diesel - aceste mici particule de funingine, pot provoca probleme respiratorii. Cele mai multe mașini diesel folosesc un filtru de particule Diesel (DPF), pentru a le arde. Sistemele de AdBlue și  DPF cresc costul și complexitatea mașinilor Diesel, însă și inginerii pot lupta pentru a scade emisiile de CO2 ale motoarelor Diesel. Motoarele pe benzină, între timp, produc în mod natural de oxid de azot, dar datorită modului diferit funcționare, gazele de eșapament pot trece printr-un convertor catalitic cu trei căi, care elimină majoritatea NO. Convertoarele catalitice nu pot fi utilizate la motoarele Diesel, din cauza conținutului more de oxigen pe care îl au gazele acestora.Deci, cu toate că mașinile pe benzină se confruntă cu sancțiuni mai mari legate de CO2 decât modelele Diesel, este mai greu să reducem emisiile de eșapament nocive ale celor din urmă fără investiții costisitoare -lucru greu de justificat în fața îmbunătățirii rapide ale motoarelor hibride, electrice și ale tehnologiilor alternative de combustibil.

Motoarele Diesel și economia de combustibil

Masinile Diesel au devenit populare în anii optzeci, neffind nici pe departe la fel de puternice ca în prezent, dar au adus impresionanta economii de combustibil. Motorina era semnificativ mai ieftină, de asemenea. Ultimul punct nu mai este relevant astăzi,  dar motoarele Diesel sunt încă mult mai eficiente decât omoloagele lor pe benzină - acest lucru are de-a face cu densitatea de energie mai mare a combustibilului și modul în care energia este eliberată în timpul arderii. În multe cazuri, o masina Diesel de 150 CP va oferi o economie impresionantă de combustibil, comparativ cu o masină cu motor pe benzină la fel de puternic. Șoferii care parcurg mulți kilometri anual beneficiază de motorizarile Diesel, de modernizarea acestora precum injecția de combustibil și tehnologia modernă turbocompresor, iar asta mai înseamnă că multe motoare Diesel sunt mai puternice decât modelul pe benzină echivalent, în timp ce liniștea și finețea acestora au evoluat în ultimii ani. Motoarele pe benzină au început să recupereze din punctual de vedere al eficienței energetice , datorită tehnologiei avansate a supraalimentarii, care poate extrage mai multă putere din motoare mai mici - acest lucru a dus la apariția motoarelor de 1 litru - o dimensiune asociată cu mașinile de oraș și supermini - sub capota unor modele mari, ca  Ford Mondeo . Cu toate acestea, în cele mai multe game de modele - inclusiv Mondeo - cele mai bune randamente kilometrice provin încă de la motoarele Diesel.

Care este cel mai potrivit motor pentru mine? 

Ca ordin de marime, dacă faci peste 20.000 de kilometri pe an, un motor Diesel are sens din punct de vedere economic. Chiar daca motoarele Diesel nu se califică pentru o rată redusă a taxei rutiere, costul cu carburantul/kilometru va fi mai mic decât la un motor pe benzină. Cu toate acestea, vei plăti mai mult pentru un motor Diesel, decât pentru un motor pe benzină, așa că poate vor trece mulți ani înainte să vă bucurați de economiile de combustibil.Trebuie avută in vedere și durata medie a călătoriilor și unde se desfășoară acestea. Daca iti petreci cea mai mare parte a zilei extra-urban, un Diesel este în elementul său. În traficul urban, motoarele Diesel nu sunt în elemental lor. Aici, acumularea lentă a emisiilor de NO din traficul static este o preocupare mult mai mare, față de mediul rural deschis, unde noxele sunt împrăștiate mult mai rapid, prin mișcarea aerului. Dacă aveți tendința de a face deplasări scurte repetate, un motor diesel poate fi mai puțin fiabil decât un motor pe benzină. Acest lucru se datorează faptului că filtrul de particule de motorină (DPF), care captează mici particule de funingine și împiedică evacuarea lor, se bazează pe temperature constantă a  motorului. Când se umple, flitrul DPF are nevoie de regenerare și face acest lucru prin creșterea temperaturii pentru a arde funinginea acumulată. Cu toate acestea, acest lucru se poate face numai atunci când motorul funcționează la temperatura de funcționare necesară pentru o perioadă prelungită de timp, de principiu in regim extra-urban. Într-o călătorie scurtă, motorul ar putea să nu ajungă la temperature cerută, astfel încât regenerarea nu poate avea loc. Aceasta duce la blocarea filtrului, ceea ce va împiedica esapamentului să lucreze în mod corespunzător, care poate provoca probleme suplimentare, cum ar fi apariția luminilor de avertizare în tabloul de bord și scăderea puterii motorului. În cazul în care stilul dumneavoastră de viață tinde să constea în călătorii scurte,urbane, presărate  cu o mulțime de accelerări și frânari, un motor Diesel nu vă va oferi economii uriașe în consumul de combustibil și este foarte probabil să găsiți una dintre cele mai noi motoare pe benzină supraalimentate mai potrivită.

Diesel vs benzină: modul de condus

Modul în care o mașină Diesel  modernă funcționează  tinde sa fie dominat de turbină, care este folosită pentru a stimula puterea. Turbina nu își face simțită puterea de la început, ca motoarele pe benzină, ci constant, cu cât crește  turația motorului. Mulți șoferi au ajuns să se bucure de creșterea treptată în putere a unui Diesel, mai ales extra-urban, mai ales cuplat la o cutie de viteze automată. Cu toate acestea, un motor pe benzină tinde să livreze puterea pe o plajă mult mai largă de turatii. Autovehiculele pe benzină de înaltă performanță de multe ori trec peste 8,000 RPM, în timp ce câteva motoare Diesel ajung la jumătate. Ca urmare, motorul pe benzină tinde să fie prima alegere a șoferului entuziast - Ferrari nu a oferit niciodată un motor Diesel - fiorul turației unui motor V8 sau V12 pe benzină este extraordinar și este văzut ca o parte integrantă a mărcii.

Valori de revânzare

În timp ce mașinile pe benzină sunt, în general, mai ieftine la cumpărare decât mașinile Diesel, până acum acest lucru a fost reflectat în valorile lor de revânzare, cu modele Diesel care păstrează cu circa  10% mai mult din valoarea de achiziție în primii trei ani, în comparație cu un echivalentele pe benzină. Cu toate acestea, în climatul politic din ce în ce mai ostil față de motoarele Diesel, există posibilitatea ca acestea să devină mai puțin căutate. Multe masini Diesel sunt în primul rând conduse de către oamenii de afaceri, care fac zeci de mii de kilometri anual. Acest lucru înseamnă că există o cerere puternică pentru mașinile noi de acest tip. Cu toate acestea, în timp ce taxele reduse reprezintă un lucru al trecutului, aparitia motoarelor pe benzina eficiente și presa negativă legata de motoarele Diesel ar putea duce la o reducere a cererii de Diesel, lucru ce va afecta și valoarea acestora.

Sursa

Plăți online securizate
Plăți online securizate

Dispunem de o platformă cu un grad ridicat de securitate

Suport clienți dedicat
Suport clienți dedicat

Echipa de suport și consiliere este mereu alături de tine

Livrare rapidă
Livrare rapidă

Comanda ta este prelucrată mereu, în cel mai scurt timp

Garanția calității
Garanția calității

Pentru noi, calitatea anvelopelor, dar și a serviciilor este mereu pe primul loc